Begrijpen waarom mensen (niet) de gewenste keuze maken

Meer resultaat behalen met behulp van inzichten uit de gedragspsychologie. Dat is wat Trift doet. Gespecialiseerd in het toepassen van gedragsinzichten in de wereld van marketing en reclame.

Big data zijn nuttig: ze verklaren wat mensen doen. Maar daarnaast is er inzicht nodig in waarom mensen iets (niet) doen: zogenaamde thick data. Waarom mensen wel een informatie-aanvraag doen, maar zelden tot bestellen komen bijvoorbeeld.

Team

Wij zijn een team van gedragspsychologen dat nauw samenwerkt met strategen en creatieven. Ieder zijn eigen expertise. Die in wisselende samenstelling wordt ingezet. Zodat we voor elke uitdaging de best passende oplossing kunnen vinden.

lotte

Lotte Verstijnen

Psychology officer

“Communicatie zo effectief mogelijk maken met behulp van wetenschappelijke inzichten. Dat boeit mij enorm!”

olaf

Olaf Cox

Strategie

“We weten steeds beter waarom mensen doen wat ze doen. Die kennis is van grote waarde in het ontwikkelen van campagnes.”

arendjan

Arend Jan Boss

Directeur

“Tussen denken en doen staan wetten in de weg en praktische en/of emotionele bezwaren.”
- Willem Elsschot

patrick

Sanne Ueffing

Persuasive copywriter/UX writer

“Als je met behulp van creativiteit en gedragspsychologie een latente behoefte weet te triggeren, dan heb je de boodschap wel begrepen.”

Trift brengt de drijfveren en weerstanden van het gewenste gedrag in kaart. Hierbij doen we uitgebreid literatuuronderzoek en hanteren we onder andere de Barrière Methodiek®. En we nemen interviews en enquêtes (op locatie) af, spitten discussiefora door en struinen Facebook-communities af.

Dat resulteert in wetenschappelijk onderbouwd, toepasbaar advies om communicatie, campagnes en websites nóg beter te laten werken.

Een aantal voorbeelden:

  • Het gemiddelde donatiebedrag of de donatiefrequentie verhogen, door donatiepagina's te optimaliseren in tekst en ontwerp.
  • Een nadelige boodschap voor de doelgroep dusdanig brengen dat er zo positief mogelijk op wordt gereageerd.
  • Moeilijke onderwerpen of taken zo uitleggen en visualiseren dat de doelgroep er eerder en makkelijker mee aan de slag gaat.
Zelf je kennis en vaardigheden uitbreiden?

We delen graag onze inzichten. Met een drietal modules om uit te kiezen, ontwikkel je zelf basiscompetenties om consumentenpsychologie toe te passen.